Wat kost Scouting?

Scouting is één van de goedkoopste vormen van vrijetijdsbesteding. Als je lid wordt van Scouting Hoeven betaal je een contributie van €17,50 per maand. Dit is ter dekking van de kosten die gemaakt worden voor het gebruik van het honk en de kosten die gemaakt worden tijdens de clubs (bekertje limonade, knutselspullen, spelmateriaal). Deelname aan het zomerkamp zit inbegrepen in de contributie.  Naast deze kosten zijn er nog wat kosten verbonden aan een uniform en spullen als een slaapzak, een matje en een zaklamp voor als je op kamp gaat. Diverse outdoorzaken in de regio kunnen je daarbij helpen en sommige geven op vertoon van je Scoutcard korting.

Hoe gaat de contributie inning?

De inning van de contributie geschiedt per maand middels een automatische incasso waarvoor machtiging gegeven wordt in het inschrijfformulier. Opzegging van het lidmaatschap dient schriftelijk of per email te gebeuren bij de Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., uiterlijk een maand voor de volgende inning van de contributie.

Waar haalt Scouting Hoeven haar overige inkomsten vandaan?

De inkomsten van Scouting Hoeven komen voor een groot deel uit de contributie. Daarnaast wordt ons clubgebouw, 'Jack's Honk', verhuurd, ook dat levert een aardige bijdrage op waardoor de onderhoudskosten betaald kunnen worden. Verder staat het de speltakken vrij om elk jaar één of meerdere acties om de kas te spekken; bijvoorbeeld de verkoop van paaseitjes (vlak voor Pasen) of we verkopen loten van de Nationale Scouting Loterij, deze extra inkomsten zijn meestal bedoeld om tijdens het kamp wat extra budget te hebben voor een uniek terrein of bijzondere activiteiten.

Wat doet Scouting Hoeven met de inkomsten?

De inkomsten gebruikt de groep in eerste instantie natuurlijk voor de jeugdleden. Spelmateriaal zoals pennen, potloden, papier, ballen e.d., maar ook tenten en ander kampeermateriaal worden ervan gekocht. Daarnaast gaat een deel zitten in de kosten die gemaakt moeten worden voor het clubhuis en in de contributie die we aan Scouting Nederland betalen. Verder nemen trainingskosten voor leiding ook plaats in op de jaarlijkse begroting van Scouting Hoeven.